خانه » دانلود 96 » طرح درس زمین پویا-علوم ششم

تبیلغات

طرح درس زمین پویا-علوم ششم

طرح درس زمین پویا-علوم ششم

در این مطلب از سایت جدید نیوز در مورد مطلب

طرح درس زمین پویا-علوم ششم

113902 932 300x175 - طرح درس زمین پویا-علوم ششم

113902 932 - طرح درس زمین پویا-علوم ششم

 

 

طرح درس زمین پویا-علوم ششم

 

 

هدف کلی :

 

آشنایی با زمین لرزه و آتش فشان

 

اهداف جزیی و رفتاری:

 

انتظار می رود دانش آموزپس از تدریس بتواند :

پدیده های طبیعی همچون زلزله و آتشفشان را بشناسد ؛

 تاثیر پدیده های طبیعی مانند زلزله و آتشفشان بر زندگی انسانها را بیان کند ؛

 راه های کاهش خطرات ناشی از پدیده های طبیعی را بداند و …

 

ارزشیابی تشخیصی :

 

آزمون تشخیصی ) الف : ارزشیابی ورودی                                     ب : پیش آزمون

 

الف: ارزشیابی ورودی

 

از فراگیر انتظار می رود مطالبی را به عنوان پیش نیاز درس جدیدآموخته باشد تا درس جدید بر پایه ی آن ها تدریس گردد.

 

ب : پیش آزمون

 

انتظار می رود هر فراگیر مواردی از درس جدید را تا حدودی بداند   .( ۷ دقیقه )

 

مدل کلاس و گروه بندی:

 

آرایش کلاس با توجه به گروه بندی ( گروه بندی تصادفی )

 

وسایل و مواد مورد نیاز:

 

نرم افزاری جهت آموزش درس ، مدل کره ی زمین ، تخم مرغ پخته شده ، چوب خشک ، خاک رس، سرکه ، جوش شیرین ،رنگ گواش ( شبیه سازی گاز آتشفشانی )

 

ایجاد انگیزه :

 

بخاطر ایجاد انگیزه می توان در این ابتدای کلاس قرائت سوره زلزال توسط یکی از قاریان سرشناس و معنی آن را بخاطر دانش آموزان پخش کرد ( از دانش آموزانی که در این خواندن قرآن مهارت بیشتری دارند نیز می توان استفاده نمود .)

در این ادامه تخم مرغ پخته شده را به دانش آموزان نشان داده و از گروه ها می خواهیم که تخم مرغ های خود را آماده کنند یک نوع سوال  بخاطر دانش آموزان ایجاد گردیده و در این ادامه محتوای ایجاد شده ( نرم افزار تولیدشده ) را اجرا می کنیم . ( ۱۰ دقیقه )

 

ارائه درس جدید :

 

با ایجاد سوال بخاطر دانش آموزان در این واقع آن ها را بخاطر فهم بیشتر مطالب تشویق وترغیب می نماییم ؛ سپس در این گرو ه های ایجاد شده آزمایش های کتاب را انجام می دهند تا موضوعات بطور کامل تفهیم شود . در این ادامه میتوان توضیحاتی را با توجه به موضوعات درس و محتوای ایجاد شده به دانش آموزان داد . در این گروه های ایجاد شده نیز میتوان دانش آموزان را به بحث در این مورد پدیده های طبیعی ترغیب و تشریح کرد . ( ۲۰ دقیقه )

 

ارزشیابی تکوینی:

 

۱)زمین لرزه در این کجاها بیشتر اتفاق می افتد ؛

۲) زمین لرزه در این چه وقت هایی رخ می دهد ؛

۳) ساختمان یک کوه آتشفشان  رارسم کنید؛

۴)آتشفشان به چه علت فعالیت خود را آغازمی کند ؛ و …( ۴ دقیقه )

 

جمع بندی و نتیجه گیری :

 

در این آخر از دانش آموزان می خواهیم تا موضوعات یاد گرفته شده را بازگو کنند .( ۴ دقیقه )

 

ارزشیابی پایان تدریس:

 

در این این قسمت سوالاتی را بخاطر مشخص  کردن سطح یادگیری دانش آموزان مطرح می کنیم .مثلا شکل یک  آتشفشان را کشیده و درباره آن توضیحاتی بدهند یا درباره انواع آتشفشان ها صحبت کنند .( ۳ دقیقه )

 

فعالیت های تکمیلی :

 

دانش آموزان می توانند بخاطر یادگیری بیشتر اطلاعاتی را در این مورد زلزله های اخیرایران جمع آوری کنند و میزان خرابی حاصل ازاین زلزله هارا گزارش کنند و راههای درامان ماندن از زلزله های سنگین را نیز گزارش کنند در این ادامه مشاهدات خود را در این مورد چگونگی پخته شدن برنج ثبت کنند و بصورت گروهی ماکت آتشفشان را بسازند .تصاویری از آتشفشان و زلزله را از اینترنت یافته و به صورت فایل یا پاورپونت درآورند .( ۲ دقیقه )

 

 

loading - طرح درس زمین پویا-علوم ششم


گرداوری شده : جدید نیوز

طرح درس زمین پویا-علوم ششم

برچسب ها : , , , ,
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز